Firma FAKRO została nagrodzona prestiżowym wyróżnieniem Marka dla Polski.
Marka dla Polski to akcja, której pomysłodawcą był magazyn Brief. Jej ideą było wyróżnienie firm, ludzi i miejsc, które tworzą wizerunek Polski nowoczesnej, kreatywnie i silnej ekonomicznie. O wyróżnieniu firmy FAKRO przesądziły jej osiągnięcia – to polska firma, będąca światowym wiceliderem w produkcji okien dachowych i wytyczająca nowe kierunki rozwoju branży. O jej zaangażowaniu świadczy m.in. ponad 100 zgłoszeń patentowych i prężnie działający ośrodek badawczo-rozwojowy. Grupa FAKRO zatrudnia ponad 3300 osób, a w jej skład wchodzi 12 spółek produkcyjnych oraz 16 dystrybucyjnych, zlokalizowanych w Europie, Azji i Ameryce. Produkty firmy FAKRO można znaleźć w ponad 50. krajach na całym świecie.
Wręczenie nagród odbyło się podczas uroczystej gali, zorganizowanej 2 października w Centrum Biznesowym Pure Sky Club w Warszawie. Uroczystość poprzedziła debata „Jak skutecznie budować wizerunek Polski”.
– To dla nas bardzo cenne wyróżnienie. Zwłaszcza, że założona przez prezesa FAKRO, Ryszarda Florka, Fundacja Pomyśl o Przyszłości stawia sobie za cel zaangażowanie wszystkich obywateli w rozwój gospodarczy Polski – tak wyróżnienie komentuje Janusz Komurkiewicz, Dyrektor Marketingu i Członek Zarządu firmy FAKRO.
Wśród wyróżnionych marek znalazły się także: 4F, Asseco Poland, Atlas, CD PROJEKT, DICE+, Dr Irena Eris, GPW, Hortex, Inglot Cosmetics, KGHM, Lotos, LOTTO, Oknoplast, PESA, PKO, Platige Image, PLL LOT, PZU, Reserved, Solaris, Verva, Wyborowa, X-TB, Żubrówka.