MONIER - nowa grupa w branży pokryć dachowych

Po sprzedaży większości udziałów, Lafarge Roofing zmienił nazwę na Monier. 1 marca 2007 r. PAI Partners – jeden z czołowych Funduszy Inwestycyjnych w Europie nabył 65% udziałów w Lafarge Roofing. Lafarge Group pozostaje w posiadaniu 35%. W wyniku sprzedaży, Lafarge Roofing przekształcono w niezależny podmiot rynkowy.

MonierOd 1 stycznia 2008 r., ten wiodący międzynarodowy producent materiałów dachowych, elementów systemów dachowych i systemów kominowych funkcjonuje pod nową nazwą Monier. Nazwa ta obowiązuje we wszystkich oddziałach światowych dotychczasowego Lafarge Roofing. Na rynku polskim oznacza to zmianę nazwy firmy Lafarge Dachy Sp. o.o. na Monier sp. zo.o.

Historia i wizja Monier
Monier dążyć będzie do osiągnięcia pozycji preferowanego dostawcy produktów dachowych na wszystkich swoich lokalnych rynkach na świecie. Podejście to wyrażone jest w wizji spółki: „Być pierwszorzędnym wyborem, gdy liczy się jakość dachu”.
Od połowy ubiegłego stulecia Monier należy do portfela marek firmy Redland - partnera, który w roku 1953 wspólnie z Rudolfem H. Braasem zapoczątkował przemysłową produkcję dachówek w Niemczech. Marka Monier została stworzona i ugruntowała swoją pozycję w Australii, Azji Południowo-Wschodniej oraz w USA. Jest więc dobrze znana na rynkach reprezentujących połowę ludności świata i cieszy się doskonałą reputacją. Dlatego też wybrano ją do reprezentowania działalności całej Grupy na świecie.
Wszędzie tam, gdzie w centrum zainteresowania znajduje się Grupa jako całość, występować będzie konsekwentnie jako Monier (np. na rynku pracy). Jednak w krajach, w których lokalne marki produktów mają ugruntowaną, silną pozycję będzie miało miejsce wyraźne określenie pozycji marek i produktów przedsiębiorstwa. Wysoka jakość produktów i usług sprawia, że w wielu krajach Monier już jest takim samym synonimem jakości pokryć dachowych, jak np. Braas w Niemczech i Polsce, czy Redland w Wielkiej Brytanii. „Siła naszych marek należy do naszych największych wartości. Ich dalszy rozwój jest jednym z naszych centralnych zadań ", wyjaśnia Jean-Christophe Barbant, Prezes Zarządu Grupy Monier.

Nowe logo i wizerunek korporacyjny
Wraz ze zmianą nazwy zostanie wprowadzone na całym świecie nowe logo i nowoczesny wizerunek korporacyjny. Logo odzwierciedla pozycję Grupy. Wyraźne litery w napisie Monier oznaczają fundament, na którym opiera się firma – wieloletnią obecność na rynku i doświadczenie, techniczny know-how, dobre relacje z klientami i niezawodność, czyli wartości, na których zbudujemy sukces w przyszłości. Grafika umieszczona nad napisem ma charakter symboliczny - Monier oferuje więcej, niż tylko dach nad głową. Kolory, formy i łagodne fale odwołują się do harmonii z naturą, estetyki i bezpiecznego dachu nad głową. .

Braas i RuupCeramikaBraas i RuppCeramika w Polsce pod logo Monier
„Korzystając ze zmian korporacyjnych, także na polskim rynku marki Braas i RuppCeramika odświeżą swój wizerunek. Ciągłość połączona z dynamiką, umożliwiająca oferowanie klientom najlepszego, dopasowanego do jego potrzeb produktu i elastycznego zakresu obsługi serwisowej – to wartości, które w oryginalny sposób wyrażać ma nowe wzornictwo folderów, cenników, strony internetowej itp. Produkty Braas i RuppCeramika w najwyższym stopniu realizują przesłanie Monier. Tak więc w przeszłości, teraz i w przyszłości mogą liczyć na nasz pewny dach nad głową i to dach w najlepszym stylu” – mówi Wojciech Gątkiewicz, Prezes Zarządu Monier Sp. z o.o.

Oceń artykuł
5,00 / 3 głosów
Co sądzisz na ten temat
Zaloguj się i skomentuj pierwszy

Opracowanie: Ewa Kulesza

Źródło: Monier

Polecamy Ci również

Zobacz także